Sosiaalinen median kuvavirta on loputan ja nykyään yritysten onkin äärimmäisen tärkeää erottua tästä kuvien kirjavasta joukosta. Esimerkiksi Facebookia tai Instagramia selaileva käyttäjä päättää parissa sekunnissa, onko hänen näkemänsä kuva mielenkiintoinen. Päätös peukalon tai sydämen painamisesta ja seuraamisesta tapahtuu siis vain muutamassa sekunnissa. Tämä tarkoittaa, että sinulla on vain muutama sekuntti aikaa vakuuttaa potentiaalinen asiakas.

Tässä muutamia vinkkejä onnistuneiden kuvien ottamiseen.

Kuvien kehystäminen ja erikoisefektien käyttäminen

Mieti kuvien kehystä. Kun otat valokuvaa, pidä silmällä luonnollisia kehyksiä, kuten puita, aitoja, siltoja, holvikäytäviä. Ne luovat kuvaasi kauniin ja luonnollisen kehyksen ja kontrastin.

Etsi heijastuksia. Heijastukset heijastelevat valoa, mikä taas voi luoda kauniin ja värikkään efektin valokuviisi. Vaaleat kuvat vetävät luonnollisesti enemmän huomiota puoleensa kuin tummat. Heijastusten käyttäminen kuvissa voi lisätä valokuviin ainutlaatuisen näkökulman. Jos kuvaat esimerkiksi autoa, kohdista kamera auton ikkunaan ja siitä heijastuvaan heijastukseen.-

Hauskoja kuvioita ja symmetriaa

Kuvaa kuvioita ja symmetriaa. Kuvaa toistuvia ja symmetrisiä kuvioita. Tämä on loistava tapa kiinnittää seuraajiesi huomio. Joskus oikean kuvion löytäminen tarkoittaa oikeasta kuvakulmasta kuvaamista. Jos astut taaksepäin ja valokuvaat kuvioita ensin yläkulmasta ja sitten sivusta, kuvio ei ole sama.

Hanki jalusta ja kiinnitys mobiililaitteellesi. Et tarvitse ammattikameraa tai kalliita laitteita ottaaksesi laadukkaita valokuvia sosiaaliseen mediaasi. Mutta tämä ei tarkoita, ettetkö voisi investoida pieneen älypuhelimeesi kiinnitettävään jalustaan. Telineen avulla voit ottaa kuvia handsfree-tilasta ilman, että kuvanlaatu kärsii ja ilman että kuva näyttää heilahtaneelta. Voit käyttää tätä tukea myös pidentääksesi etäisyyttäsi kameran ja kuvattavan kohteen välillä ja pidellä puhelinta kädessäsi. Voit löytää laadukkaan telineen halvallakin ja se on ehdottomasti kaiken sen rahan arvoinen, vaikka et käyttäisikään sitä säännöllisesti.

Uusia kuvakulmie ja häshtägejä

Ota kuvia uudesta kuvakulmasta. Ethän halua, että sosiaalisen median kuvasi näyttävät samalta kuin muiden yritysten ja somekanavien kuvat. On tärkeää, että brändisi keksii uusia kuvakulmia erottaakseen joukosta.

Luo kekseliäiti kuvatekstejä. Kuvaile kuvan sisältö mahdollisimman hauskaa ja luovaa kieltä käyttäen. Käyttämäsi kieli kuvastaa hyvin myös yrityksesi imagoa ja brändiä ja antaa seuraajille kuvan siitä, millaisia ihmisiä brändin takaa löytyykään. Kekseliäät kuvatekstit myös kannustavat asiakkaita ottamaan yhteyttä ja kommunikoimaan brändin kanssa.

Luo hashtägejä. Onko yrityksesi esimerkiksi verkkokasino? Siinä tapauksessa voitte käyttää esimerkiksi #pokerionkivaa tägejä pokerikuvien yhteydessä, joiden avulla asiakkaanne tunnistavat teidät ja jotka ovat ominaisia vain teidän yrityksellenne. Ihmiset selailevat somea puhelimellaan. Sama pätee nykyään myös zimpler casino peleihin. Kasinoepelejä voi nykyään pelata missä ja milloin tahansa, ja pelit kulkevat mukavasti taskussa mukana kännykässäsi. Kaipaatko apua kasinopelien valitsemisen kanssa? kasinoilimanlisenssia.fi voi auttaa sinua. Sivustolta löydät valikoiman erilaisia hauskoja ja viihdyttäviä pelejä, joiden avulla voit rentoutua ja inspiroitua.

Ihmiset kuvissa keräävät enemmän reaktioita kuin tuotekuvat

Kuvaa ihmisiä, jos suinkin vain mahdollista. Pelkät tuotekuvat voivat tuntua tylsiltä ja puuduttavilta. Ihmiset ovat loistavia aiheita sosiaalisen median kampanjoihin. Mutta sinun ei tarvitse aina poseerata. Rehelliset ja spontaanit otokset antavat brändillesi inhimillisen ja rehellisen imagon. Älä poseeraa ja lavasta kuvia, vaan näpsi kuvia esimerkiksi työntekijöistäsi työn touhussa. Syy sille, miksi tämän kaltaiset valokuvat toimivat, on se, että ihmiset käyttäytyvät luonnollisesti tehdessään jotain. Tämä on tilaisuus esitellä, miten tuotteitasi ja palveluitasi voidaan käyttää. Henkilökunnan näyttäminen valokuvissa luo aidon yhteyden yleisön kanssa ja näyttää seuraajille, millaisia ihmisiä tuotteiden takaa löytyykään.